Zespół Muzyczny Na Wesele TRANS!

Orkiestra na wesele Koszalin, Słupsk, Lębork, Kartuzy, Bytów, Tczew, Malbork, Białogard, Wałcz  ♫ ♫ ♫

Zespół Weselny TRANS - zespół muzyczny na: wesele, studniówkę, osiemnastkę, połowinki, rocznicę ślubu, sylwestra, urodziny, prymicję, zabawę, bal karnawałowy

Blog - PORADY WESELNE

Terminy muzyczne - A

2016-02-21 12:56:05, komentarzy: 0

Accelerando (włoski: coraz szybciej) to termin w powszechnym użyciu, aby pokazać, że muzyka powinna być odtwarzane w coraz szybszym tempie.

Akompaniament - jest dodatkowym elementem każdego rodzaju, która jest mniej ważna niż inne, które służy do wsparcia i wzmocnienia. Fortepian jest często stosowane w celu zapewnienia dodatek do piosenkarka solowa. W pracach na, powiedzmy, skrzypce i fortepian rola może być zamienione między instrumentami.

Adagio (wł wolno) stanowi wskaźnik tempa i jest czasami używane do opisania powolny ruch, nawet gdy wskaźnik szybkości na początku przepływu mogą być różne. Drobny formą Adagietto jest trochę szybsze niż adagio.

Affections - Tzw Doktryna uczuć, we włoskim affetti wskazuje barokowy teorię, pochodzący z greckiej i rzymskiej retorycznej teorii i praktyce, zgodnie z którymi jedno utworu muzycznego powinna dążyć, aby doprowadzić do pewnego stanu uczucia w słuchacza, smutku , radość, gniew (w reprezentacji muzycznego którego Monteverdi uważana za pioniera) lub miłość. Oryginalne affetti opracowane w 17 i na początku 18 wieku do pokrycia stosunkowo szeroki wachlarz ludzkich emocji, a to miało wyraźny wpływ na wymagania operowych. Opera seria pierwszej połowie 18. wieku przyszedł wymagają wiele arii dla głównych wokalistów, którzy będą wtedy w stanie pokazać swoje umiejętności w wyrażając smutek lub złość, z innymi emocjami.

Air - Powietrze (Ayre) to piosenka. Słowo to używane przez wcześniejszych kompozytorów angielskich i ma swój odpowiednik w języku francuskim użytkowania.

Alla - Włoski alla oznacza "na sposób" (= francuskim: A LA ) i można je znaleźć w tytułach takich, że Mozarta Rondo Alla Turca ( "Rondo w tureckim stylu").

Allegro (włoski: wesoły, żywy) jest na ogół rozumie się szybko, choć nie tak szybko jak Vivace lub presto . Allegretto to zdrobnienie, czyli nieco wolniej niż allegro . Te wskazania prędkości lub tempa służą jako ogólne tytułów utworów muzycznych (zazwyczaj do przemieszczania się na większe prace), które są na czele z instrukcjami tego rodzaju. Pierwsza część klasycznej sonaty, na przykład, jest często 'an Allegro ", podobnie jak powolny ruch jest często' an Adagio ".

Allemande to taniec niemiecki (samo słowo po francusku), w 4/4 czasu, często pierwszy taniec w barokowym apartamencie tanecznej, gdzie często następuje Courante , szybszego tańca.

Allemande , który pojawia się we wcześniejszych źródłach angielskich często jak Alman , almain lub o podobnej pisowni, jest na ogół umiarkowane prędkości.

Alto (włoski: wysoka) jest niższa żeński lub męski głos nieprzerwana na boisku niższego od sopran i wyższym niż tenorem. Dla wokalistek na tym boisku, korzystne jest kontralt termin.

Andante (włoski: walking) służy do wskazania, że muzyka powinna być odtwarzane w tempie spaceru. Drobny andantino jest wieloznaczne i oznacza albo trochę szybciej lub nieco wolniejsze niż andante , częściej były.

Anthem - Hymn jest krótki kompozycja wokalna. W Kościele Anglii słowo wskazuje takiej kompozycji często przy użyciu tekstu non-liturgiczny (czyli nie jest częścią oficjalnego serwisu). Pełne hymnem jest do pełnego chóru bez solistów, natomiast hymn wers sprawia kontrastujących użycie śpiewaków solowych. Obie te formy rozkwitły w Kościele Anglii od końca 16 wieku.

Arabesque - Słowo arabeska pierwotnie wskazano dekoracyjny wzór w stylu arabskim znalezionego w malarstwie czy architekturze. Jej najczęstsze zastosowanie w muzyce jest tak opisowy tytuł krótkich dekoracyjnych elementów fortepianowych 19. lub na początku 20. wieku. Istnieją dwa znane arabeski przez francuskiego kompozytora Debussy'ego.

Arco (włoski: łuk) służy jako wskazówka dla graczy smyczkowych, które powinny korzystać z łuku, a nie zrywać palcami (patrz "Pizzicato").

Aria - Słowo aria jest odpowiednikiem angielskiego powietrzu, w najbardziej dosłownym znaczeniu. W operze przyszedł znaczyć oddzielny utwór, zazwyczaj na jednym głosem, i odróżnić, przez 17 wieku późniejszym, z recytatyw, który przypomina eskalacji mowy. Istnieją różne formy arii. Należą do nich da capo aria ( 'od początku' aria), pochodzące z opery na początku 18 wieku. Tutaj piosenkarka powtarza pierwszą część arii z odpowiednim dodatkowym ornamentem, dokonać trzyczęściowy formy liryczne, z reguły skontrastowane części środkowej. Nie zawsze było to zdecydowanie korzystne. Dal segno aria ( "spod znaku" aria) jest podobna do da capo aria, oprócz tego, że powtarzanie jest ze znakiem w poprzedniej części partytury, a nie od początku. Obie formy arii obejmowałyby instrumentalnych wstępów, wniosków i przerw, tzw ritornello, a może także obejmować dalsze powtórzenia sekcjach. Arii w takiej czy innej formie, jako solowy set-kawałek, nadal mają miejsce w operze, ale jest w istocie formą zamkniętą, z elementem kompletności w sobie. Przydział arii pomiędzy rywalizującymi śpiewaków i koniecznego charakteru tych arii często sprawą wielkiej wagi. W formalnej opery pierwszej połowy 18 wieku, wejścia i wyjścia potrzebne, aby wzbudzić zainteresowanie i aplauz od publiczności.

Arietta - Krótka aria.

Ariette - Początkowo Francuzi forma włoskiego Arietta słowo ariette przyszedł oznaczać szczególną formę krótkiej arii, z żywym charakterem. Słowo jest używane w opisowy tytuł francuskich oper komicznych w późniejszym 18. wieku, Comédie walki wręcz d'ariettes, dialog przeplatane piosenkami.

Assai (włoski: bardzo) często pojawia się we wskazaniach prędkości do wykonawców, jak w allegro assai (bardzo szybko).

Atonal - muzyka Atonal jest muzyka, że ​​nie ma podstaw do tonalności - czyli nie jest w określonym kluczu, a zatem nie ma podstaw do "domu" dźwięk lub akord. Słowo atonalność technicznie odnosi się do różnych form 20th-wiecznej muzyki nie w kluczu.

Aubade to piosenka rano. Znanym przykładem jest Siegfried Idylla , dzieło napisane przez Richarda Wagnera być odtwarzane przez drugą żoną Cosima rankiem jej urodziny.

 

Do różne możliwości muzyki.

« powrót

Dodaj nowy komentarz

NEW - O ORKIESTRZE.
Blog http://wesele-trans.manifo.com/.
Kreator stron internetowych - strona bez programowania